Dane karty przechowuje firma Autopay SA. Dane są zabezpieczone – w e-kartotece wyświetlane są tylko cztery ostatnie cyfry karty oraz jej data ważności.
Wysokość prowizji zależy od wybranej metody płatności:
- Przelew online – prowizja wynosi 1,99 zł.
- Płatność kartą – 0,55% kwoty transakcji,.
Prowizje są ustalane przez operatora płatności i firmę Visa. Nie mamy wpływu na wysokość prowizji.
Nie posiadamy informacji o kodach MCC transakcji realizowanych przez Autopay SA. W celu uzyskania kodu skontaktuj się bezpośrednio z Autopay lub swoim bankiem, który zazwyczaj dysponuje tymi informacjami i jest w stanie ich udzielić.
Tak, aby sprawdzić status płatności dokonanej przez e-kartotekę, zaloguj się na swoje konto.
W przeglądarce przejdź do Rozrachunki -> Lista płatności, a w aplikacji mobilnej do Płatności -> Lista płatności.
Płatności mogą mieć takie statusy:
- Błędna: Wystąpił błąd i transakcja nie została zrealizowana, spróbuj ponownie.
- Poprawna: Płatność przyjęta – pieniądze trafiły do zarządcy, ale zarządca jeszcze nie przesłał informacji o ich zaksięgowaniu.
- Zaksięgowana: Płatność przyjęta i zaktualizowana w e-kartotece.
Płatności obsługuje firma Autopay SA.
Nie. Posiadając Konta Lokali od różnych zarządców przed dokonaniem płatności musisz wybrać konkretny lokal, za który chcesz zapłacić.
Tak. Jeśli dokonasz płatności bezpośrednio przez e-kartotekę, system automatycznie rozdzieli wpłaconą kwotę i zaksięguje ją na odpowiednich kontach bankowych.
Fakturę za prowizję wystawia firma Autopay SA, która obsługuje płatności online w e-kartotece. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Autopay.
Obecnie płatności w e-kartotece można realizować do kwoty 10 000 zł.
W przypadku wyższych kwot należy wykonać przelew tradycyjny przez bank lub aplikację bankową. Numer rachunku znajdziesz w zakładce „Wykaz opłat miesięcznych”.
Wystarczy, że wykonasz płatność kartą płatniczą i zaznaczysz opcję „Zapłać kartą i zapamiętaj do przyszłych płatności”. Po tej operacji karta zostanie zapamiętana na koncie i umożliwi płatności za pomocą jednego kliknięcia z poziomu Konta Mieszkańca.
Jeśli chcesz całkowicie zautomatyzować płatności, przejdź do profilu:
- w aplikacji mobilnej: ikona osoby, w prawym dolnym rogu,
- w przeglądarce: przycisk „konfiguracja” dostępny w prawym, górnym rogu.
Wejdź w listę zapamiętanych kart płatniczych i podaj dodatkowe informacje, które umożliwią automatyczne płatności.
Częstotliwość księgowania zależy od zarządcy nieruchomości. Większość zarządców księguje płatności co najmniej raz w tygodniu. Warto zwrócić uwagę na daty aktualizowania danych w e-kartotece.
Datę ostatniej aktualizacji danych możesz sprawdzić widoczną na zielono przy nazwie opcji. Jeśli uważasz że aktualizacje nie są wykonywane wystarczająco często, skontaktuj się bezpośrednio z zarządcą.
Numer rachunku bankowego widoczny jest w zakładce „Wykaz opłat miesięcznych” (dla indywidualnych numerów kont bankowych) lub w „Moja wspólnota” (dla ogólnych numerów kont do wpłat).
Jeśli nie możesz go znaleźć w tych zakładkach, skontaktuj się z zarządcą.
W takiej sytuacji możliwe jest, że dane w portalu nie zostały jeszcze zaktualizowane. Aktualizacja danych zależy od zarządcy nieruchomości. Jako dostawca oprogramowania nie mamy wpływu na jej częstotliwość.
Jeśli zaległość nadal widnieje po pewnym czasie, skontaktuj się bezpośrednio z zarządcą.
Jeśli wystąpił błąd podczas płatności, opcja „Zapłać” może zostać tymczasowo zablokowana. To zabezpieczenie firmy Autopay, aby zapobiec dublowaniu płatności.
Blokada zostanie automatycznie zdjęta po kilku godzinach i wtedy będzie można ponowić próbę zapłaty.
Aby skorzystać z opcji „Zapłać” na swoim koncie, upewnij się, że:
- Masz ujemne saldo, a zaległość nie przekracza 10 000 zł.
- Zarządca nadał Ci indywidualny numer rachunku do wpłat.
- Wszystkie wcześniejsze płatności przez e-kartotekę zostały już zaksięgowane.
Datę ostatniej aktualizacji sprawdzisz przy nazwie opcji, a status płatności jest widoczny w zakładce „Rozrachunki -> Płatności online”.