Baza Wiedzy

Informację na temat statusu Twojej subskrypcji znajdziesz po przejściu do opcji Najem indywidualny, nad wprowadzonymi umowami. W tym miejscu możesz przejść do zakupu subskrypcji, a następnie wybrać plan – kwartalny, półroczny lub roczny.

Tak, w przypadku przekroczenia terminu płatności o 3 dni system wysyła automatyczne powiadomienie mailowe – do najemcy i do Ciebie.

W takim przypadku możesz ręcznie dodać płatność. W tym celu przejdź do konkretnej umowy, a następnie do zakładki Rozrachunki. Kliknij przycisk Nowa płatność, wybierz typ Zobowiązanie i uzupełnij informacje – datę, kwotę oraz komentarz, czego dotyczy płatność.
Jeśli płatność miała już miejsce i nastąpiła poza e-kartoteką, możesz od razu zmienić jej status na Zapłacono. To także zrobisz w zakładce Rozrachunki.
W tej sytuacji możesz ponownie wysłać zaproszenie. Zrobisz to, przechodząc do konkretnej umowy, a następnie do zakładki Zaproszenia.
W przypadku dalszego braku akceptacji zaproszenia i nieutworzenia konta w portalu, omów ten temat bezpośrednio z najemcą.

Zaproszenie jest aktywne przez 7 dni od momentu wysłania. Po tym czasie, jeśli najemca go nie zaakceptuje, będziesz mógł wysłać zaproszenie ponownie. Zrobisz to po wejściu w konkretną umowę – znajdziesz tam listę wysłanych zaproszeń oraz możliwość ponownej wysyłki.

Możesz to sprawdzić wchodząc w konkretną umowę. Znajdziesz tam listę wysłanych zaproszeń oraz ich status. Jeśli najemca nie zaakceptował zaproszenia i straciło ono ważność (po upływie 7 dni od wysłania), będziesz mógł wysłać je ponownie. Wysłanie nowego zaproszenia anuluje wszystkie poprzednie.

Możesz to zrobić po przejściu do konkretnej umowy, klikając Operacje -> Edytuj dane kontaktowe.

Opcja edycji jest dostępna wyłącznie dla aktywnych umów i pod warunkiem, że jest aktywna subskrypcja opcji najmu.

Możesz to zrobić po przejściu do konkretnej umowy, klikając Operacje -> Edytuj umowę. W tym miejscu możesz zmienić m.in. kwotę czynszu.

Opcja edycji jest dostępna wyłącznie dla aktywnych umów i pod warunkiem, że jest aktywna subskrypcja opcji najmu.

Tak, po przejściu do konkretnej umowy możesz ją edytować, klikając przycisk Operacje -> Edytuj umowę. W tym miejscu możesz zmienić kwotę czynszu, numer konta oraz termin płatności.

Opcja edycji jest dostępna wyłącznie dla aktywnych umów i pod warunkiem, że jest aktywna subskrypcja opcji najmu.

Tak. Aby korzystać z opcji najmu, najemca musi posiadać Konto Mieszkańca. Po wprowadzeniu przez Ciebie nowej umowy, do najemcy zostanie wysłany mail z zaproszeniem do utworzenia Konta Mieszkańca. Po kliknięciu w link z zaproszenia najemca może utworzyć nowe konto lub zalogować się na już istniejące, jeśli je posiada. Wybrane konto zostanie powiązane z umową najmu.

Nie, nie wspieramy mieszkańców w poszukiwaniu potencjalnych najemców. Podpowiadamy jednak, jak korzystając z pomocy naszego partnera, firmy simpl.rent, zmniejszyć poziom ryzyka podczas realizowania wynajmu.

Nie ma takiego limitu. Wprowadzając nową umowę najmu określasz jedynie datę jej rozpoczęcia. W przypadku zakończenia umowy należy przenieść ją do archiwum (Operacje -> Archiwizuj).

Konieczne jest jednak posiadanie aktywnej subskrypcji opcji najmu po zakończeniu darmowego (półrocznego) okresu.  Informację na temat statusu Twojej subskrypcji znajdziesz po przejściu do opcji Najem indywidualny, nad wprowadzonymi umowami. W tym miejscu możesz przejść do zakupu subskrypcji, a następnie wybrać plan – kwartalny, półroczny lub roczny.

Takie informacje możesz podać podczas tworzenia umowy (w kreatorze) lub edytując istniejącą umowę (wybierając opcję Operacje -> Edytuj dane kontaktowe z poziomu konkretnej umowy).

Po dokonaniu przez najemcę płatności przez e-kartotekę, jej status automatycznie się zmieni. W przypadku płatności poza e-kartoteką powinieneś ręcznie zmienić status płatności.

Opcja najmu nie jest dostępna z poziomu Konta Lokalu. Aby z niej korzystać utwórz Konto Mieszkańca lub zaloguj się na nie, jeśli już je posiadasz.

Opcja najmu jest darmowa przez pierwsze 6 miesięcy. Wprowadzając pierwszą umowę rozpoczynasz korzystanie z darmowego okresu. Po tym czasie konieczne będzie wykupienie subskrypcji.

Aby skorzystać z opcji najmu musisz zalogować się na Konto Mieszkańca, a następnie przejść do zakładki Najem. Zostaniesz przeniesiony do kreatora tworzenia nowej umowy.

W tym miejscu postępuj zgodnie z kolejnymi krokami kreatora:

1. Doprecyzuj, co wynajmujesz. Wybierz lokal z listy lokali lub ręcznie podaj dowolny lokal albo obiekt (podaj jego nazwę oraz miasto, w którym się znajduje).

2. Wprowadź informacje o najemcy. Podaj jego nazwę (najlepiej imię i nazwisko) oraz adres mailowy, na który zostanie wysłany mail z zaproszeniem do utworzenia konta w e-kartotece. Opcjonalnie możesz też podać numer telefonu. Podgląd treści maila możesz sprawdzić, klikając w Wyświetl e-mail. Zostanie on wysłany po przejściu wszystkich kroków kreatora.

3. Uzupełnij szczegółowe informacje, dotyczące wynajmującego oraz umowy. Podaj Twoje dane (wynajmującego), takie jak nazwa (imię i nazwisko) oraz numer konta, na który najemca będzie mógł dokonywać wpłat. Numer konta nie będzie dla niego widoczny, jednak umożliwi mu dokonanie płatności bezpośrednio z portalu. Uzupełnij również dane kontaktowe do siebie oraz wprowadź szczegóły umowy: miesiąc rozpoczęcia naliczania czynszu, kwotę czynszu oraz termin płatności.

4. Uzupełnij dodatkowe dane kontaktowe, które powinien znać najemca (np. do konserwatora).

5. Potwierdź wprowadzone dane. Po sprawdzeniu ich poprawności oraz zaakceptowaniu, do najemcy zostanie wysłany mail z zaproszeniem do utworzenia konta w e-kartotece. Zamieszczony w nim link jest aktywny przez 7 dni. Jeśli w tym czasie najemca nie zaakceptuje zaproszenia, konieczne będzie wysłanie go ponownie.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.